EU invests in a research with Brazil to fight inflammatory disorders, the IRB is one of the grantees

Takes place today in Bruxelles the kick-off meeting of the collaborative research programme – Targeting novel mechanisms of resolution in inflammation (TIMER) – which will accelerate the development of novel and powerful strategies to fight inflammation. TIMER is co-funded with €3M by the European Commission to establish robust collaboration with Brazil in the strategic area of inflammatory disorders with a high socio-economic impact. Scientists from 9 research partners in 4 European countries and 3 research partners in Brazil will collaborate in this new programme.

More information.

__

La Commissione europea investe 3 milioni di euro per promuovere la ricerca con il Brasile e combattere le malattie infiammatorie, l'Istituto di Ricerca in Biomedicina è uno dei beneficiari

Si tiene oggi a Bruxelles il meeting di apertura di un programma di collaborazione di ricerca – Targeting novel mechanisms of resolution in inflammation (TIMER) – che porterà allo sviluppo di nuove e più potenti strategie per combattere l’infiammazione. TIMER è co-finanziato con 3 milioni di euro dalla Commissione europea per costruire una solida collaborazione con il Brasile nel settore chiave delle malattie infiammatorie ad elevato impatto socio-economico. Scienziati provenienti da 9 istituzioni europee e da 3 università brasiliane collaboreranno in questo nuovo programma.

Maggiori informazioni.

URL: http://www.irb.usi.ch